Tonnie Werkman wint de voorlaatste 55+ wedstrijd

Dinsdag, 25 augustus 2015

Dinsdag 25 augustus 2015 werd de voorlaatste 55+ wedstrijd gevist van de 10 in totaal. En of het er mee speelt weer was er voor de zoveelste keer harde tot zeer harde wind die de hengels krom over het water deed staan, en tot overmaat van dat alles zette Pluvius ook nog eens zijn sluizen wijd open. Puur genieten dus voor de 15 deelnemers! Maar zij kwamen om vis te vangen en dat deed een ieder want allemaal konden zij vis ter weging aanbieden. Iedere deelnemer zat scherp te vissen, immers nu de competitie op zijn eind loopt, is iedere punt die je nog kan scoren van belang. En aan de top is het ongemeen spannend, vandaar dat er weinig of geen informatie over het verloop van de wedstrijd schrijver dezes ter oren kwam. Wel werd hem gemeld dat koning snoek op bepaalde stekken zeer nadrukkelijk aanwezig was. Toen om 15.00.u Dick de wedstrijd afblies, bleek dat er toch wel platte gevangen waren, en alle ogen waren eigenlijk gericht op Adrie  of die zijn opmars deze middag voort kon zetten, en wat deed Tonnie en Henk Baneman? Gezonde spanning dus! Maar zoals bij iedere wedstrijd: één kan er maar de beste zijn en dat was vanmiddag, en niet voor het eerst: Tonnie hij liet 6.050 gr. afwegen, op de voet gevolgd door Adrie die deed wat er van hem verwacht werd en stelde ons niet teleur, hij werd 2e met een gewicht van 5.400. gr., en er had meer in zijn leefnet moeten zitten volgens eigen zeggen, als de gehaakte niet vast zwommen in de pompen bladeren. 3e op het ere podium werd vanmiddag de nestor van de 55+ers Jaap Draaijer, hij haalde een gewicht van 2.700.gr. boven water en uiteraard in zijn leefnet. Dat was de wedstrijd van vandaag in beknopte vorm, de laatste wedstrijd.is dinsdag 8 september en dan zal bekend zijn wie zich eeuwige roem vergaard heeft bij de 55+. Tot die tijd staat op de site alleen nog de tussenstand om de spanning er tot de laatste wedstrijd in te houden.   De prijs uitreiking is dan op dinsdagmiddag 15 september vanaf 14.00.u in het clubgebouw.