Anton Pelgrim wint de laatste 55+ wedstrid

Dinsdag, 8 september 2015

Afgelopen dinsdag 8 september is de strijd gestreden met de laatste wedstrijd van de 55+ competitie, editie 2015. Onder ideale weersomstandigheden werd deze wedstrijd gevist en iedereen wilde met deze wedstrijd nog proberen een puntje of wat erbij te sprokkelen voor de eindstand. Nadat Dick zeer bescheiden op zijn toeter het aanvang signaal blies, (wat niet door alle  deelnemers werd gehoord) nam de wedstrijd een aanvang.  Al heel snel bleek dat het vanmiddag niet de wedstrijd van de kilo-knallers zou worden, integendeel, kleine vis was het credo!  Iedereen bleef op zijn stek zitten en zelfs Henk die normaliter bij deze of gene te buurten gaat hebben wij niet gezien op zijn wandelroute. Dat tekende de situatie van vanmiddag, dat iedereen toch maar een puntje kon sprokkelen, alles werd uit de kast gehaald van dobber, tot korfje en op lengte van 11.5 mtr tot een paar deeltjes net over de pompen bladeren waar de mini baarsjes massaal werden gevangen, maar ja het ging om het gewicht! Harry Wesselink was na afloop zeer tevreden over zichzelf, hij had n.l zijn eigen vangstrecord verbroken en was er zichtbaar van onder de indruk. Ook was vanmiddag vriend snoek bij sommigen zeer nadrukkelijk aanwezig, wat uiteraard niet op prijs gesteld werd, maar wat wil je als er voor je snoekmuil een vette voorn gehangen wordt, dan is het hap, slik, en weg, en heeft de visser het nakijken!   15 minuten voor het einde kreeg Tonnie volgens zeggen een beste platte aan de haak, maar helaas voor hem, de platte koos niet voor zijn leefnet.  Aller ogen waren gericht op Adrie, hoe zou hij de laatste wedstrijd tekeer gaan, maar ook hij kon niet de grotere jongens aan de haak krijgen, maar er was wel iemand die dat wel voor elkaar kreeg. De vakantie had Anton toch wel de nodige rust gebracht, en demonstreerde dat dan ook vanmiddag, hij eindigde als 1e en schreef deze overwinning op zijn palmares met een gewicht van 2.350 gr, nu maar hopen dat zijn arm niet al te veel trilt als huis fotograaf tijdens de prijsuitreiking, Tonnie volgt keurig het spoor van Anton met 1.950 gr. en eindigt als 2e, tenslotte pakt Dick de 3e plaats met 1.750 gr. Volgende week dinsdag 15 september vanaf 14.00.u is de prijsuitreiking in het clubgebouw en weten wij de einduitslag.