Tonnie Werkman wint de eerste 55+ wedstrijd

Dinsdag, 3 mei 2016

Dinsdag 3 mei werd de eerste 55+ wedstrijd gevist in de Oude IJssel bij de Mulrabrug te Hoog-Keppel. Een paar deelnemers waren verhinderd voor deze wedstrijd en zodoende stonden er 15 man klaar, voor de meeste de 1e wedstrijd na de winterslaap Na een welkomstwoord en de hoop voor een mooie competitie werd er geloot en zochten de deelnemers hun stek op en werden de foedralen opengetrokken en de hengels naar keuze klaargemaakt Met een koude Noord-westenwind werd om 11.30.u. het begin sein geblazen en konden de wedstrijd beginnen. Piet die een kop stek getrokken had kon al heel snel een voorn in zijn leefnet laten glijden, niet veel later zijn 2e. Voor de rest werd er nog geen aktiviteit waargenomen, tot Henk langs ging met de mededeling dat niemand nog vis gevangen had. Hij was nog niet weg, toen Gerrit Evers zijn top krom stond en hij een platte ving, later gevolgd door nog een voorn. Tonnie ging ook bij de mensen langs, ook hij had nog geen beet gezien, maar toen hij terug kwam bij zijn stek en amper zat schoot zijn bolletje naar beneden en een platte was zijn deel!. Adrie verspeelde een platte evenals Henk Baneman, en voor de rest had niemand nog vis. Piet had inmiddels 4 voorns en daar bleef het bij. De eerste 3 nummers hadden allemaal grondels gevangen wat hun wel de punten opleverde. Bij het scheiden van de markt wist Gerrit Wensink nog een voorn te vangen waar hij toch wel heel blij mee was! Toen de wedstrijd om 15.00. u. werd afgeblazen konden de wegers hun werk doen en de balans opmaken. Al met al geen goed begin voor de 1e wedstrijd, slechts 7 deelnemers wisten punten te vergaren. Tonnie Werkman werd 1e met 1.500 gr. Gerrit Evers 2e met 1.300 gr. en Piet Kaal legde beslag op de 3e plaats met 260 gr. Dat was de uitslag van vandaag. De volgende wedstrijd is op dinsdag 17 mei op dezelfde locatie. Kijk voor de uitslag en tussenstand op de 55+ competitie.