G.Rutjes wint de 3e 55+ wedstrijd

Dinsdag, 30 mei 2017

Dinsdag 30 mei werd de 3e 55+ wedstrijd gevist op de kribben bij Stockhorst. Na de hitte van gisteren was het ideaal visweer met een matig windje.  17 man stonden klaar om 10.45 om hun steknummer te trekken, en nadat wij Adrie met vereende krachten met zijn spullen naar zijn stek gebracht hadden, klonk om 11.30. het startsein, en de vaste stok overheerste het wedstrijd beeld. De meeste gokte op de grondels in de hoop dat er een voorn of baars bij zou zitten maar gelang de wedstrijd duurde was dat ijdele hoop.  Alleen maar grondels werden er gevangen en een enkel baars(je). Slechts 2 man wisten het predikaat van top visser te verkrijgen deze middag en wel G.Rutjes en Adrie Booij, Gé wist 2 platte op zijn naam te schrijven en Adrie deed het met één minder. 3 man wisten helemaal de vis niet aan de praat te krijgen. Toen om 15.00.u. de wedstrijd werd afgeblazen was het al heel snel duidelijk dat Gé de wedstrijd had gewonnen met 3.500 gr. op de voet gevolgd door Adrie met 2.100 gr. en Piet sluit dit rijtje met 610 gr. op plek 3. Langzamerhand word dit dus de 55+ grondelcompetitie. Volgende wedstrijd is op dinsdag 13 juni weer op de kribben. De uitslag laat nog 1 wedstrijd op zich wachten daar Tonnie onze rekenmeester in de zon ligt te bakken ver weg.