Bennie Oortgiesen wint de finale wedstrijd 55+

Dinsdag, 5 september 2017

Dinsdag 5 september werd de 10e en laatste 55+ wedstrijd van dit seizoen gevist op de kribben bij Stockhorst. Door ziekte en vakantie waren er 14 deelnemers in totaal. Na de loting om 10.45.u. zocht ieder zijn krib op en begon met de voorbereiding waarna om 11.30.u. het startsein werd gegeven. Gé koos vanaf het begin voor de feeder, maar was daar de enige in. De rest van de mannen koos voor de vaste stok al dan niet op lengte of met dobber en korfje .Anton had zwaar geschut over het water liggen nl. zijn 13,5 meter stok en hoopte hiermee af te rekenen met de resultaten uit het verleden.Bennie nam al heel snel een voorschot met de vangst van een mooie winde, terwijl het voor de rest bij iedereen akelig stil bleef. Tonnie kwam op gang met wat voorntjes en roofbleidjes  Piet kreeg zelfs de grondels niet aan de praat en schakelde na een uur over op de method feeder in de hoop op ..........  Dick ving deze keer geen schele possen maar wat baarsjes en grondels met een enkel voorntje. Bennie had inmiddels weer een voorn en Anton ving ook op lengte die verrekte grondels. Alle wedstrijden van de 55+ werden er volop grondels gevangen alleen vandaag bij iedereen een stuk minder. Over de hele wedstrijd werd er heel slecht gevangen, of het weer wat drukkend en zwoel was, misschien de luchtdruk of de veranderende weersomstandigheden wij weten het niet. Gé die normaal wel eens voor een verrassing kan zorgen in de vorm van een platte kon ook deze wedstrijd geen potten breken. Wat wel kon was dat Dick de wedstrijd naar het einde blies, en wij allen tot de conclusie kwamen dat het een zeer teleurstellende wedstrijd was. Maar toch, er was een winnaar die na het wegen met een gewicht van  740 gr  de volle 25 punten pakte, en het was voor ons geen verrassing dat deze man uit Steenderen kwam en luistert naar de naam van Bennie Oortgiesen. Op de 2e plaats eindigde Gé ook uit Steenderen met een gewicht van 450 gr. en plek 3 werd bezet door Dick met een gevangen gewicht van 390 gr. Voor en tijdens de wedstrijd heeft onze huis fotograaf Anton een mooie reportage gemaakt  die te zien is op de site van de Karper. (klik hier) Volgende week is vanaf 14.00.u de prijsuitreiking in het clubgebouw, en dan is bekend wie er op het ereschavot komen te staan om eeuwige roem te vergaren. De volledig uitslag en ook weer een mooie foto reportage van dat gebeuren staat dan op de site.