Bennie Oortgiesen kampioen 55+ 2017

Dinsdag, 12 september 2017

Dinsdagmiddag 12 september was er in het clubgebouw de prijsuitreiking van de 55+ competitie. 10 wedstrijden zijn er gevist in de Oude IJssel op de kribben locatie Stockhorst nabij Doetinchem. 19 man hebben daar de krachten met elkaar gemeten met wisselend succes, In totaal is er gevangen 79.725 gr. De uitreiking vond plaats in een geanimeerde stemming en wij werden goed verzorgd door Henri met drank en het balletje al dan niet met mayo, waarvoor onze dank. Bennie Oortgiesen werd voor de 2e keer op rij kampioen, wat natuurlijk meer smaakt voor hem om ook voor het trio te gaan.  2e werd Piet Kaal , en Toon Wassink was goed voor de 3e plek, hij was tijdens de prijsuitreiking niet aanwezig wegens vakantie. Ook voor het gewicht was er een beker, en good old Gé' Rutjes was degene die het meeste gevangen heeft nl. 10.940 gr., op de 2e plaats Bennie met 10.010 gr. en Piet sluit dit rijtje met 8.170 gr. Dit jaar waren de vangsten aan de magere kant, maar volgend jaar hopen wij op betere tijden omdat dit jaar het waterschap nogal te keer is gegaan op dit wedstrijd traject met het verwijderen van een aantal kribben, en de andere kribben van een betonplaat heeft voorzien en nieuwe steenslag op en rond de kribben. De tijd zal het leren! Onze huis fotograaf Anton heeft weer een mooie serie foto's gemaakt deze middag en heeft ook de hele 55+ groep op de plaat vastgelegd, die hier op de site te zien is. Frits Bleumink bedankte namens de 55+ vissers Tonnie, Bennie en Piet voor de organisatie die dit ook weer met plezier hadden gedaan. Ook de uitslag van alle tien wedstrijden staan binnenkort op de site.