André Nijhof wint de 1e 55+ wedstrijd

Dinsdag, 1 mei 2018

Dinsdag 1 mei was het weer zover de 1e wedstrijd van in totaal 10  55+ wedstrijden. Door diverse omstandigheden hadden zich 4 man afgemeld voor de openingswedstrijd, en begonnen wij met 14 gemotiveerde mannen. Na een welkomstwoord van Piet die ook de nieuwe deelnemers verwelkomde, en na wat huishoudelijke mededelingen werd begonnen met de loting. Daar nog niet op elke krib het nummer stond, maar aangenomen werd dat iedereen op school gezeten had en kon lezen, vond iedereen zijn stek. Bennie is de man die deze editie van de 55+ voor de 3e keer achter elkaar wil winnen, en is dus de te kloppen man. Om 11.30.u werd het begin sein gegeven, en met een behoorlijke wind van opzij gingen de vaste stokken over het water, hetzij op volle lengte of met een paar deeltjes. De meeste aasde op de grondels voor de broodnodige punten, en een enkeling begon met de feeder.  Maar het werd al snel duidelijk dat het geen wedstrijd van kilo's zou worden. Zelfs de grondels werden mondjesmaat gevangen, behalve Gerrit die met de vaste stok met korfje een voorntje en baarsje ving, en Andrë die ook de grotere vis(jes)ving maar bij iedereen waren het toch de grondels die de boventoon voerde. Piet pakte de feeder, en kreeg beet maar waarschijnlijk een lijnzwemmer, evenals Tonnie die het zelfde overkwam met de feeder. In vak A deed Frits wat hij doen moest, en pakte zo zijn grondels en de punten. De meeste deelnemers bleven op hun plek zitten en een enkeling ging aan de wandel om wat informatie te krijgen en er eventueel zijn voordeel mee te doen. Van Bennie vernamen wij dat hij  op een gegeven moment 10 grondels had, en er waren er die er tussen de 4 en 6 hadden. Alles bij elkaar dus een zeer teleurstellende wedstrijd. Maar het zou een wonder geweest zijn als er goed gevangen werd want de laatste weken zijn de vangsten op de Oude IJssel slecht tot zeer slecht!! Toen dan ook de wedstrijd na 3,5 uur werd afgeblazen en de tijd erop zat haalde de meeste opgelucht adem, en konden de wegers aan de slag, en werd het bij de meeste geen wegen maar tellen. Maar de stemming was goed en menige kwinkslag vloog over het water! Toch was er uiteraard een winnaar in de persoon van André Nijhof met een gewicht van 280 gr. 2e plaats Bennie met 160 gr. en Frits doet met 140 gr. mee voor de 3e plek. Volgende wedstrijd op dinsdag 15 mei zelfde plaats en zelfde tijd. Voor de uitslag en tussenstand verwijzen wij U naar de 55+ wedstrijd