Piet Kaal pakt de 2e wedstrijd op rij van de 55+ comp.

Dinsdag, 12 juni 2018

Dinsdag 12 juni werd de 4e wedstrijd van de 55+ competitie gevist in de Oude IJssel op de kribben bij Stockhorst (gem. Doetinchem). 17 deelnemers waren aanwezig op de parkeerplaats voor de loting die om 10.45.u. plaatsvond. Gistermiddag hadden 2 deelnemers op het traject gevist en werden er leuke voorns en baars(jes) gevangen, wat voor deze wedstrijd hoop gaf.  Bennie had de eer om de gelukkige aan te wijzen die mochten wegen, in de personen van Anton en Frits. De nummers waren weer op de plateaus geschilderd, wat voor iedereen duidelijk was, en kon men beginnen met de opbouw van de stek. Werd de vorige wedstrijd vanwege de warmte met 1 uur ingekort, vandaag was daar geen sprake van, compleet anders weer met ettelijke graden verschil en een noorden-wind op kop. Iedereen koos wat de hengels betrof voor de vaste stok, als dan niet op 13.5.mtr, of een paar deeltjes voor het water-onkruid wat, men grondels noemt, te vangen voor de punten.  Na het beginsignaal waren er geen plonsen te horen maar iedereen begon voorzichtig te voeren of te cuppen met kleine balletjes. Na een kleine 3 kwartier werden er mondjesmaat grondels gevangen over de hele linie, en werd er door de deelnemers op verschillende lengtes geprobeerd om ze aan de haak te krijgen, hetzij een voorn of baars. Die werden ook inderdaad gevangen zij het nog niet in grote aantallen, Gé had genoeg van dat peuteren op dat kleine spul en pakte de feeder in de hoop een platte te vangen,en.........hij had goed gegokt zij het dat hij hem voor het schepnet verspeelde en de platte de  vrijheid verkoos. Iedereen die in zijn buurt zat had met hem te doen en sprak hoe jammer dat voor hem was. Of hij hij dat geloofde laten wij in het midden. Ëen van de deelnemers had helderziende gaven en had gedroomd dat Anton vandaag zou klappen, hij hechtte er geen waarde aan maar later zou blijken dat dat nog helemaal niet zo gek was geweest. Dat de oudjes het nog niet zo gek deden bleek wel dat Martin 3 baarzen achter elkaar ving en dacht het lek boven te hebben, maar helaas de grondels waren weer zijn deel. Piet was weer vanouds op dreef met het water-onkruid, en Tonnie gisteravond thuis gekomen van hun vakantie deed meteen weer mee, en was het niet verleerd. Een kwartier voor tijd passeerde twee volle vrachtschepen het wedstrijd traject en was het feitelijk helemaal gedaan met de vangsten. Om 15.00.u werd de wedstrijd afgeblazen en kon de balans opgemaakt worden. De weegmeesters namen hun taak op zich en na afloop daarvan werd dit de uitslag van de eerste 3.  Op plaats 1 Piet met 610 gr. op de 2e plek met 10 gr. minder Tonnie, en Bennie sluit dit rijtje met 570 gr. Volgende wedstrijd op dinsdag 26 juni op de vertrouwde plek op de kribben  . Voor de uitslag en tussenstand verwijzen wij U naar de 55+ competitie