Ben Hunting wint de 5e 55+ wedstrijd

Woensdag, 27 juni 2018

Dinsdag 26 juni werd alweer de 5e  wedstrijd gevist van de 55+ competitie, op de kribben in de Oude IJssel bij Stockhorst.  15 man waren aanwezig om hun vissers kwaliteiten met elkaar te meten, en onder werkelijk ideale weersomstandigheden werd om 12.30.u het begin sein gegeven, Zoals gebruikelijk begonnen de meeste met een paar deeltjes aan de kanten om de krib heen voor het verzamelen van de grondels. Een enkeling nam de vaste stok op 11.5 mtr in de hoop snel een voorn of nog liever een platte te vangen. Maar ook deze middag was het adagium de grondels, met dien verstande dat ze deze middag voor sommige heel moeilijk te vangen waren,. Anton had beloofd om Bennie heel goed partij te geven deze middag en of hij daar in slaagde ?? Voor onze nieuwkomer uit het altijd lastige Wehl, Ben Hunting, begon de wedstrijd goed met meteen al het vangen van een paar voorns, en zou dit de hele wedstrijd met regelmaat doen. Dick Lammers neemt altijd van meet af aan de 11,5 mtr, stok en nog nooit een paar deeltjes voor de punten. Maar ook nu alleen maar grondels en een paar baarsjes. Adrie is net zo, ook voor hem alleen de 11,5 mtr, met korfje en dat het dit keer goed uitpakte bewees tijdens de weging dat hij een paar mooie baarzen aan bood. Van Harry Wesselink werd deze middag veel verwacht, hij was immers tijdens zijn vakantie op trainings sessie geweest, en hij zat nu ook op kop, dus Harry zou het maken!! Piet kreeg deze middag de grondels niet aan de praat en nam zijn toevlucht tot de feeder zonder resultaat echter. Ook Bennie had volgens eigen zeggen moeite in het begin om de grondels aan de gang te krijgen, en Anton ving een paar baarsjes, en hoopte op de opa's daarvan te vangen. Gé hoopte op een vervolg van de vorige wedstrijd met dien verstande dat hij een platte zou vangen en hem nu wel in het leefnet zou landen. Als Gerrit 10 grondels gevangen zou hebben zou hij overgaan op de 11,5 mtr. stok ook in de hoop op de wat grotere vis, maar helaas ook hij kon tijdens de weging alleen maar grondels en wat baarsjes aanbieden. Frits plaatst ons regelmatig voor een verrassing m.d.v. dat hij een paar mooie voorns ving en weinig grondels.. Toch is het zo dat over het algemeen er toch wat meer voorns gevangen worden, en de ook wat grotere baarzen. Dat geeft hoop.
Er werd door de deelnemers tijdens de wedstrijd weinig gelopen om wat informatie op te doen over het verloop daarvan, wat inhoud dat iedereen toch min of meer fanatiek bezig is met de sport, en dat is alleen maar mooi. Om 15.00.u. was het mooi geweest en gingen Gerrit en Bennie, de hun toegewezen deelnemers, langs om hun vangsten te wegen.  Op grond van hun bevindingen en weeg kwaliteiten rolde de volgende 3 man er uit. Op de 1e plaats Ben Hunting met 740 gr. op de 2e plaats Bennie met 540 gr. en Jaap en Frits delen gezamelijk de 3e plaats met 500 gr. Volgende wedstrijd op dinsdag 10 juli a.s. op dezelfde plaats en tijd. Voor de uitslag en tussenstand verwijzen wij U naar de 55+ wedstrijd