Bennie Oortgiesen wint de 6 55+ wedstrijd

Woensdag, 11 juli 2018

Dinsdag  10 juli werd de 6e 55+ wedstrijd gevist in de Oude IJssel, echter niet op de kribben bij Stockhorst maar bij de Mulrabrug te Hoog-Keppel. De reden hiervan was dat wij naar deze plek moesten uitwijken, dat de weg naar de kribben afgesloten was wegens weg werkzaamheden, Maar dank zij de vlotte reactie van Fed. Midden-Nederland kregen wij hiervoor snel de wedstrijdvergunning. 17 man stonden klaar voor de loting en de wedstrijd, op de voor ons vertrouwde plaats. Nadeel was zowiezo de enorme groei van de waterplanten tot soms wel 4 meter en meer vanaf de kant, het zou dan ook niet meevallen gezien ook nog de herfstige omstandigheden juist op deze visdag, een stormachtige wind dwars over het water. Om 12.30.u. werd het beginsein gegeven en meteen verspeelde Adrie al een platte die zich vast groef in de waterplanten en dus zijn leefnet niet haalde, tot overmaat van ramp brak ook nog zij topdeel, en Piet kon hem dat ook vertellen want dat gebeurde hem bij het afpeilen. Het was heel moeilijk vissen maar Tonnie begon voortvaren met baarzen en later ook de voorns. Ben Hunting verspeelde een prachtige gele rijder die zich ook vastliep in de waterplanten, en zo waren er meer!. André gokte bewust op de platte door strak aan de overkant te gaan vissen met korfjes geknipte pieren, maar helaas wel ving hij daar wat voorntjes.Anton ging van meet af aan met de feeder, hij waagde zijn vaste stok niet aan de harde wind, maar hij miste een paar aanbeten ook door diezelfde wind.  Gerrit die op kop zat ving de grondels, vorige week tijdens de wedstrijd van het rayon ving hij een mooii net platte en voorns en behaalde hiermee de 3e prijs. Kortom een wedstrijd met veel materiaalpech en menig onderlijntje werd werd verspeeld. Om 15.00.u werd de wedstrijd afgeblazen, en konden de wegers aan de gang wat de volgende stand op leverde: 1e plaats Bennie Oortgiesen met 480 gr. op plek 2 Gé met 440 gr. en Tonnie neemt de 3 plaats met 430 gr. Voor de uitslag en tussenstand verwijzen wij U naar de 55+ competitie. Volgende wedstrijd is weer op de kribben, hopende dat de weg dan klaar is.