Bennie Oortgiesen voor de 3e keer op rij kampioen 55+ competitie

Dinsdag, 11 september 2018

Dinsdagmiddag 4 september vond in het clubgebouw van de Karper te Brummen de prijsuitreiking van de 55+ competitie editie 2018 plaats Tijdens een gezellige middag waar de sterke vis verhalen over de tafels vlogen, werden de prijswinnaars gehuldigd. 10 wedstrijden waren er gevist op de kribben bij Stockhorst aan de Oude IJssel bij Doetinchem.  Door de hitte van afgelopen zomer zijn er 2 wedstrijden afgelast geweest en later op iets normale temperaturen ingehaald.  Heel bijzonder was dit jaar ook dat zowel vader Martin en zoon André Nijhof allebei meededen. 18 deelnemers streden om een plek op het ereschavot, en die viste samen 81.795 gr. bij elkaar wat neerkomt op een gemiddelde van 4.500 gr. In het begin van de wedstrijden voerden de vangsten van de grondels weer de boventoon, maar de laatste 4 wedstrijden werden er veel voorns gevangen, en de hoop is nu dat dat zich voortzet in 2019. Opmerkelijk is wel dat er relatief heel,heel weinig platte zijn gevangen. Nadat de kelen gesmeerd waren en het balletje gehakt al dan niet met mayo genuttigd was, werd de uitslag bekend gemaakt. Hulde aan Bennie Oortgiesen die voor de 3 keer op rij kampioen werd met 173 punten, 2e werd André Nijhof met 172 punten en op de 3e plaats eindigde Tonnie Werkman met 167 punten. Zij namen een beker in ontvangst voor hun prestaties, ook was er een beker voor de eerste drie met het meest gevangen gewicht, en Tonnie Werkman was met 10.210 gr. de beste, gevolgd door André Nijhof met 9.150 gr. en Bennie Oortgiesen sluit dit rijtje op de 3e plaats met 8.290 gr. Rest ons nog te danken Anton Pelgrim die weer als vanouds de fotoreportage verzorgde en die te zien is op de site, en Fred Hekkers die ons op deze middag voorzag van koffie, fris en bier en het balletje. De volledige uitslag kunt U vinden op de site onder uitslagen wedstrijden.
UIteraard zijn er weer de nodige foto's gemaakt (met dank aan Anton Pelgrim) deze zijn te zien in het fotoalbum.