Bennie Oortgiesen winnaar van de openingswedstrijd 55+

Dinsdag, 7 mei 2019

Dinsdag 7 mei werd de 1e 55+ wedstrijd gevist op de kribben bij Stockhorst in de Oude IJssel. Om 10.45.u.heette Piet iedereen welkom en hoopte op een mooie competitie, met de deelnemers. 16 man gaan de strijd met elkaar aan over 10 wedstrijden, en wij hopen dat Frits als zijinstromer ook later alsnog mee gaat doen en wensen hem vanaf deze plaats een spoedig herstel. Na de loting van de nummers en de weegschalen (Dick en Piet)  werden de stekken opgezocht en het materiaal in orde gemaakt. Voor zover het te overzien was, was de vaste stok veruit favoriet ,met variabele lengtes. Dick blies als vanouds het begin signaal om 11.30.u. en de strijd kon beginnen. In tegenstelling met andere jaren om deze tijd werden er al op div. plekken in de Oude IJssel voorns gevangen en uiteraard niet te vergeten de grondels.In vak B( wat begon bij Dick) zat Bennie die meteen zijn vis -visitekaartje afgaf met het vangen van voorns. De rest begon rustig met het vangen van grondels maar ook niet in die mate van wat men hier gewend was. Maar hoe verder men in de wedstrijd kwam werden er zo hier en daar de voorns en wat baarzen gevangen.Wat duidelijk werd in de loop van de wedstrijd dat in vak B meer werd gevangen dan in vak A. Op een gegeven moment begon Dick te vangen en met enige regelmaat ving hij de voorns en een winde. Piet was weer eigenwijs en dacht een voorn zo binnen te halen, maar helaas voor hem, de voorn verkoos de vrijheid. Waar heb je ook een schepnet voor!!!! AndrĂ© ving een mooie baars, maar kreeg met enige moeite de grondels ook aan de praat. Anton verraste iedereen met het vangen van ook voorns, en niet alleen maar dat water onkruid. En Tonnie zou Tonnie niet zijn als hij de laatste minuten zijn slag niet zou slaan maar dit keer met het korfje aan de vaste stok wat hem  baarzen opleverde. Aan alles komt een eind zo ook aan deze 1e 55 plusser. Om 15.00.u. klonk het eindsignaal en konden Dick en Piet de balans gaan opmaken bij de deelnemers. Zo kwamen zij bij deze eindstand: Winnaar Bennie met 950 gr. op de gedeelde 2e plaats Tonnie en Ben allebei met  850 gr. en Dick werd 3e met 660 gr. Iedereen had vis gevangen en voor de uitslag en tussenstand verwijzen wij U naar de 55+ competitie. Dinsdag 21 mei is de 2e wedstrijd op dezelfde plaats en tijd