Ben Hunting wint de 3e 55+ wedstrijd

Dinsdag, 4 juni 2019

Dinsdag 4 juni werd de 3e  55+ wedstrijd gevist op de kribben bij Stokhorst. !4 man hadden zich verzameld op de parkeerplaats . Door de organisatie werd de wedstrijd vervroegd i.v.m. dreigende weersomstandigheden zoals onweer, hagel en windstoten. Na de loting en nadat Gerrit 2 man heel blij had gemaakt met de weegschaal, blies Dick om 10.45.u.het beginsignaal en kon de wedstrijd beginnen. De laatste dagen werden er op dit stuk van de Oude IJssel voorns en een enkele platte gevangen en dat was de reden dat maar weinige met een kort hengeltje vlak aan de kant begonnen. Immers het gaat om gewicht, Piet ving al snel een voorn waarna Dick hem dat kunstje ook flikte, en Ben H. eveneens. De wees goden waren ons gunstig gezind want het was prima visweer, alleen werd het al gauw vrij duidelijk dat alles uit de kast moest worden gehaald voor een aanvaardbaar netje vis. Bij sommigen deelnemers werd wel wat voorns en een paar baarsjes gevangen maar toch hadden de grondels weer de overhand.,zij het dat het wel lijkt dat de massale vangsten duidelijk minder worden.Dick ving een mooie voorn, en ook Ben H. ving er één maar viel van de haak voor hem op de stenen. Gelukkig voor hem wist hij hem daar tussen uit te peuren en belande alsnog in zijn leefnet. Bennie als alles kunner had deze middag moeite om aan de voorns te komen, en grondels waren dan ook zijn deel. Vak B met Jaap deed het gezegde eer aan dat de oudjes het nog best doen, hij ving nl. 550 gr. en was daarmee de beste in zijn vak. Harry Wesselink begint het spelletje nu ook door te krijgen, maar gaat nu hij in de Wiining Mood zit met vakantie, maar beloofde hij dat wordt geen rustige vakantie want een heel arsenaal aan hengels gaat mee!! Bennie en Piet namen het zekere voor het onzekere en besloten de wedstrijd iets eerder te laten eindigen, dan kon iedereen nog zijn vangst laten wegen en hopelijk de boel droog in de auto krijgen.. Achteraf , en dat is altijd zo, hadden wij de volle wedstrijd duur kunnen uitvissen, maar ja......  Je moet er niet aan denken als er wat gebeurt, maar iedereen kon zich vinden in die beslissing. Zo werd de wedstrijd door Dick afgeblazen en konden hij en Harry W.aan het wegen. Er waren 2 1e prijswinners in vak A was dat Jaap met 550 gr. en in vak B  Ben H. ook met 550 gr. op de 2e plaats Piet met 500 gr.en Dick sluit dit rijtje met de 3e plek met 300 gr. Over 14 dagen op dinsdag 18 juni is de 4e wedstrijd, ook weer op de kribben, en is onze zongebruinde rekenmeester Tonnie er weer bij die dan weer de uitslag op de site zal zetten.