Piet Kaal pakt de volle winst van de 4e 55+ wedstrijd.

Woensdag, 18 juni 2014

Dinsdag 17 juni werd de 4e wedstrijd van de 55+ competitie gevist in de Oude IJssel bij Hoog-Keppel. Door vakantie lieten een aantal deelnemers verstek gaan maar er bleven er 20 over om met elkaar de strijd aan te gaan. Na de loting zocht iedereen, door het olifanten-gras zijn stek op en wachten op het signaal van onze vaste toeteraar Dick om te kunnen beginnen. Toen dat signaal geklonken had was de verwachting dat op het 2e gedeelte van het parcours, richting het molentje, wel de meeste vis zou worden gevangen. Maar dat pakte deze middag heel anders uit. Hendrik Draaijer ving in zijn vak als eerste een voorn en had de eerste punten binnen, Piet Kaal wist na 30 minuten een fraaie halfwas te vangen, en na 10 minuten volgde een 2e. Van de rest van het deelnemersveld sijpelde weinig berichten door van vangsten van enig gewicht. Henk Verbeek wist wel een fraai aantal kleintjes te vangen, en Gert Bosman deed wat van hem verwacht werd, hij ving namelijk een mooie platte van 3050 gr. Intussen zat Piet Kaal ook niet stil en wist nog 3 beste halfwassen te vangen, terwijl hij bezig was de 5e te vangen zag hij uit zijn ooghoek dat Gerrit Evers, die 3 plekken verderop zat, een hele beste platte binnen halen. Ook Anton Pelgrim wist een halfwas te vangen en nadat hij zijn montage verander had, verzekerde hij zijn buurman dat hij nu vis ging vangen!! En inderdaad hij had het nog niet gezegd of een hele mooie rietvoorn belandde in zijn leefnet. Voor de rest van de deelnemers bleef het jammer genoeg bij onsjes en grammen werk terwijl er ook de nullen niet ontbraken. 5 minuten voor tijd wist Piet Kaal nog een mega-platte te vangen als bonus vis en bij het wegen stond de schaal op 8.500 gr. Volgende wedstrijd is op dinsdag 1 juli, en beginnen wij weer allemaal met een schone lei! Voor de uitslag verwijzen wij U naar de 55+ competitie.