Tonnie Werkman opnieuw de sterkste van de 55+ wedstrijd.

Dinsdag, 15 juli 2014

Dinsdag 15 juli werd alweer de 6e wedstrijd gevist van de 10 in totaal van de 55+ competitie in de Oude IJssel bij Hoog-Keppel.  Er werd beweerd door kenners van dit stuk water dat het vanaf half juli beter met de vangsten gaat, in zover hebben zij gelijk want voor het eerst heeft iedere deelnemer vandaag vis(je) gevangen. Omdat een uur voorbereidingstijd ruim voldoende was gebleken had de organisatie vandaag besloten dit terug te brengen tot 45 minuten en gaf onze vaste toeteraar om 12.00.u het startsein. In het eerste half uur werd er in vak A (vanaf de brug gezien) af en toe een voorntje gevangen maar wild was het nog niet. Henk ging aan de wandel en bracht ons wat informatie en het bleek dat er in vak B wel al wat grotere vis werd gevangen, Bennie had al een platte, en ook Adrie had een platte, en er werd her en der in dat vak ook de wat grotere voorns gevangen. Frits Bleumink had de vangst van zijn leven, hij ving een paling maar jammer voor hem staat deze vis op de zwarte lijst voor ons als wedstrijd visser. Door het grote formaat liet hij hem toch even tussentijds wegen en het gewicht bedroeg maar liefst 1.700 gr.. Daarna kreeg hij de vrijheid. In vak B ving Greetje Sanders een beste platte en dat is niet voor het eerst dat zij van zich laat spreken, terwijl een paar plaatsen verderop onze nestor Jaap Draaijer  zo stilaan rustig een mooi aantal voorns ving. Piet die voor de zoveelste keer weer op nummer 10 zat verspeelde een platte, maar wist toch wat baarzen en voorn(tjes) te vangen. Nee het echte geweld kwam van vak B en wel de hogere nummers te weten Tonnie met 3.400 gr, en hiermee algemeen winnaar, Bennie met 3.350 gr. D.Lammers 3.200 gr en Anton liet 3.100 gr. wegen. Klasse van deze heren!! Men zegt wel eens dat het beste vet komt boven drijven, nu vanmiddag dreef het boven!  Een speciaal woordje van lof verdient deze middag onze Henk Hamer die voor het eerst deze competitie een vis(je) wist te vangen en door vrijwel iedereen hiermee gefeliciteerd werd. Je zult het zien, Henk, de volgende wedstrijden worden een inhaalslag. Wij zijn gewaarschuwd!  De volgende wedstrijd is op het zelfde parcours op dinsdag 29 juli, en nu de vis los is zijn de verwachtingen hoog gespannen!  Voor de uitslag en de tussenstand verwijzen wij U naar de 55+ competitie.