Tonnie Werkman weer de sterkste van de 55-plussers

Dinsdag, 29 juli 2014

Dinsdag 29 juli werd alweer de 7e wedstrijd van de 55+ competitie gevist in de Oude IJssel bij de Mulrabrug te Hoog-Keppel. Met mooi visweer en een verkoelend windje gingen om 12.00.u. 17 van de 25 deelnemers met elkaar de strijd aan.  Een aantal hadden afgezegd i.v.m. vakanties en andere beslommeringen. De altijd positieve dame en heren gingen ervan uit dat de leefnetten redelijk gevuld zouden worden, maar helaas ik kan er een mooi verhaal van maken, de feiten spreken voor zich het was gewoon..... SLECHT! De meeste deelnemers begonnen met een paar deeltjes aan de kant om in ieder geval wat punten bij elkaar te vissen en niet met lege handen naar huis te gaan. Dick Lammers had na 2 uur en een kwartier nog geen beet gehad toen hij, naar eigen zeggen, een mooie platte ving waar hij op zat te wachten! Nou Dick jij was niet de enige die op vis zat te wachten dat waren er wel meer! Hoofdzakelijk werden er kleine voorntjes gevangen en baarsjes. Maar natuurlijk is het in de visserij net als in de maatschappij, "Baas boven Baas" en in dit geval was de Baas vanmiddag wederom Tonnie Werkman. Even voor 15.30.u. kwam hij bij Piet praten over hoe slecht het wel niet was, en jawel Tonnie vangt in het laatste kwartier o.a. een beste platte. En dat is ook niet voor de eerste keer! Bennie Oortgiesen heeft gedacht wat Tonnie kan, dat kan ik ook en, jawel hoor, ook hij vangt binnen het laatste kwartier een platte. Dat waren dan precies 3 platte in totaal vanmiddag. De weegschalen sloegen dus vanmiddag niet door, maar hopelijk over 14 dagen wel een keer. Aan de top is het intussen wel ongemeen spannend met nog 3 wedstrijden te gaan en daarom komen de uitslagen van die wedstrijden niet meer op de site. Voor de uitslag van vandaag,  de laatste dus, van deze competitie  verwijzen wij U naar de 55+ wedstrijden.