Anton Pelgrim de sterkste bij de 55+ wedstrijd

Dinsdag, 12 augustus 2014

Op dinsdag 12 augustus werd de 8e wedstrijd gevist van de 55+ competitie in de Oude IJssel bij de Mulrabrug te Hoog-Keppel. 19 deelnemers gingen deze dag de strijd met elkaar aan en zo langzamerhand worden de contouren aan de top zichtbaar. Maar er is nog niets definitief beslist voordat de laatste wedstrijd is gevist, maar spannend is het wel! Maar goed, terug naar vandaag, tijdens de loting werd er meegedeeld dat als het zou gaan onweren er 2 maal getoeterd zou worden en dan inpakken en wegwezen en zou er niet gewogen worden.
Na het startsein kozen sommigen deelnemers voor de vaste stok met de korf, anderen met een paar deeltjes voor aan de kant om alvast de punten pakken. Jaap Draaijer had in no-time een voorn, en hopelijk zou hij de toon voor vandaag zetten. Inmiddels hadden donkere wolken zich dreigend boven het parcours ontwikkeld, en niet veel later gingen de hemelsluizen open en toonde Pluvius zich van zijn beste kant, ook de wind liet zich niet onbetuigd zodat het vissen er niet gemakkelijker op werd. Op een enkele onweersklap na, hoefde de wedstrijd gelukkig niet afgeblazen te worden. Er werd weinig gelopen tijdens de wedstrijd, zodat er haast geen informatie bij deze of gene kwam over het verloop van de vangsten. Na een tweede hoosbui werden er wel kromme hengels gezien in vak B richting Laag-Keppel. Gert Bosman miste, volgens eigen zeggen, een beste platte of twee. Maar Anton Pelgrim spande de visserskroon deze dag met een paar beste platte en dat kwam hem op de eindoverwinning te staan. Volgens hem had de vakantie hem heel goed gedaan waarvan akte!! Adrie Booij liet zich ook niet kennen en op zijn kopplaats liet hij ook een mooi gewicht op zijn deelnemers kaart schrijven. Zoals wij van Tonnie Werkman intussen gewend zijn vangt hij zijn bonus vis altijd in het laatste kwartier, en dus nu ook! Maar ondanks het bij vlagen slecht weer had op 1 deelnemer na iedereen vis. In de stomende regen deden de wegers hun werk, en met nog 2 wedstrijden te gaan is het einde van deze competitie alweer in zicht. Volgende wedstrijd op 26 augustus op de bekende locatie aan de Oude IJssel. Klik voor de uitslag op de laatste 7 wedstrijden van de 55+ competitie.