Anton Pelgrim opnieuw "man of the match" van de 55+

Dinsdag, 26 augustus 2014

Op deze dag, de 26e augustus, leek het eerder herfst dan zomer en dat was dan ook de reden dat een aantal van de deelnemers deze voorlaatste wedstrijd van de 55+ competitie voor gezien hielden. 13 van de 25 deelnemers alle gehuld in regenpakken, waarbij  Harrie Wesselink de show stal met een gloednieuw regenpak, trokken in de regen hun steknummer. Zoals een bekende "visser" eens zei: ""ieder nadeel heeft zijn voordeel" hoefde door de geringe deelname de deelnemers niet ver te lopen.  Toen onze toeteraar Dick om 12.00.u het startsein gaf vlogen de hengels, met korf, of met de dobber over het wedstrijdwater van de Oude IJssel bij Hoog-Keppel. Bij sommigen werd begonnen met een paar deeltjes om wat kleintjes te vangen alvast voor de punten  Maar de indruk was dat dit niet de manier was om de weegschalen straks na afloop door te laten slaan. Dus werden andere plannen gesmeed, en de korte hengeltjes werden vervangen door 11,5 meter om de vis verderop te verschalken. Uiteraard lukte dat bij Tonnie meteen daar hij al snel de grotere vis ving, ja  Adeldom Verplicht!!  Ook Anton meldde zich nadrukkelijk met een mooie platte, terwijl Piet tot 2 keer aan toe een platte verspeelde die vast bleven zitten in de waterlelies. Gerrit deed ook van zich spreken met een platte die in zijn leefnet belande. Door de regen bleven de meeste vissers op hun stek zodat er maar mondjes maat informatie loskwam vanuit het wedstrijdveld. Gelukkig gingen de hemelsluizen dicht en was het goed te doen aan de Oude IJssel. Toen Dick de wedstrijd om 15.45 u afblies had iedereen vis gevangen, en  kon er maar één de winnaar zijn en dat was Anton Pelgrim die met verve de wedstrijd won met een mooi net platte en voorns. Anton kun je vergelijken met een diesel, hij komt langzaam op gang... maar als hij eenmaal begint dan stoomt hij op!  Volgende week dinsdag 2 september de laatste wedstrijd, in de Oude IJssel ook weer bij de Mulrabrug te Hoog-Keppel en dinsdag 16 september de prijsuitreiking in het clubgebouw vanaf 14.00. u.  Voor de uitslag tot en met de 7e wedstrijd verwijzen wij U naar de 55+ wedstrijden