Anton Pelgrim scoort een hattrick bij de 55+

Dinsdag, 2 september 2014

Vandaag, dinsdag 2 september, is de laatste wedstrijd van de, 10 in totaal, van de 55+ competitie gevist. Op de vertrouwde plek bij de Mulrabrug te Hoog-Keppel in de Oude IJssel verzamelde zich de deelnemers om 11.15 om hun steknummer te trekken. Deze laatste wedstrijd waren er nogal wat afzeggingen door diverse omstandigheden.  Om 12.00 blies Dick voor de laatste keer het startsein  en wij hoopten op een mooie wedstrijd ter afsluiting. Zoals wij van Tonnie gewend zijn ving hij al snel een halfwas, terwijl het op de rest van het parcours akelig stil bleef, en wat er gevangen werd waren de kleine voorntjes. Henk kwam hier en daar polshoogte nemen maar daar werden de meeste ook niet wijzer van, zelfs Anton snapte er niets van dat hij na ruim een uur vissen er nog maar 1 had, maar na de mededeling van hem dat hij vanaf nu vis zou vangen, werd het balletje op de top van zijn vaste stok, naar het diepe getrokken met als gevolg een dikke platte. Ook werd er weinig gelopen, omdat iedereen geen vis zou willen missen. Gé kwam bij Piet even buurten op stek nr 5 en zag dat ook het rode balletje van Piet zijn vaste stok naar beneden getrokken werd, met als resultaat een beste platte die in zijn leefnet verdween. Volgens Gé, kwam dat doordat hij bij Piet stond, nu het geluk was met hen want vlak voor tijd werd ook hij de gelukkige bezitter van een platte .Al met al was het verloop van de wedstrijd grillig, over het algemeen veel kleine voorntjes met als uitschieters wat halfwassen en platte.  Toen om 15.45.u Dick de wedstrijd afblies kon voor de laatste keer gewogen worden, en één deelnemer stak met kop en schouder boven de rest van het deelnemers veld uit, nl Diesel Anton die voor de 3e keer op rij de wedstrijd won.  Klasse!  Rekenmeester Tonnie heeft nu de schone taak de eindbalans van deze competitie op te maken, die bekend word gemaakt op de middag van de prijsuitreiking van Dinsdag 16 september vanaf 14.00 u. in ons clubgebouw. De einduitslag van de 55+ competitie vind U na 17 september, op onze site onder de 55+ competitie.